Bij een slogan of slagzin wordt met zo min mogelijk woorden zoveel mogelijk gezegd over een bepaald product of dienst. Een goede slogan dient aan een aantal voorwaarden te voldoen. De kort en krachtige boodschap, die de lading volledig dekt en 'lekker' loopt, schudt een tekstschrijver/copywriter niet zo maar even uit zijn mouw.
Voor het verzinnen van een succesvolle slogan gaat er het nodige denkwerk aan vooraf. Gedurende een dag of enkele dagen dwarrelen er allerlei gedachten en mogelijke opties door het hoofd van de tekstschrijver of copywriter die de kern van de boodschap benaderen. Door erop los te associëren komen de creatieve oplossingen druppelsgewijs binnen.
Ik ga altijd grondig te werk, waarbij allereerst de kern vastgesteld wordt, datgene waar de klant voor staat. Vervolgens ga ik hiermee aan de slag en verzin ik de ene na de andere slogan of slagzin. In de praktijk levert dit minimaal 10 tot maximaal 30 slagzinnen op. Net als bij het verzinnen van een merknaam is de kans groot dat de juiste slogan hier tusssenzit.
De populariteit van een slogan is de afgelopen decennia afgenomen. Jammer, want een product of dienst kan met behulp van een goede slagzin beter onder de aandacht gebracht worden en blijft ook langer in onze herinnering hangen. 'Zo' van het biermerk Bavaria en 'Discover your smile' van reisorganisatie TUI staan bij veel mensen in het geheugen gegrift.
Neem gerust eens geheel vrijblijvend contact met ons op. Als tekstbureau voorzie ik je graag van de allerbeste slogan.
"EEN GOEDE SLOGAN DEKT DE LADING COMPLEET"