Een persbericht is echt iets voor een copywriter. Het is een verstuurde aankondiging naar de media. Het gaat altijd over iets nieuwswaardigs, zoals een nieuw product of een nieuw soort dienstverlening. Persberichten horen altijd in een journalistieke layout geschreven te worden.
Persberichten trekken de nodige publiciteit. De voordelen van een persbericht zijn:
Een persbericht schrijven is een apart staaltje van tekstschrijven, of beter gezegd copywriting. Iets waarmee wij je als tekstbureau uitstekend kunnen helpen. Wanneer je aan ons duidelijk maakt welk soort nieuwswaardig feit in het persbericht terecht moet komen, stel ik een duidelijk en informatief bericht voor je op.
Een tekstschrijver/copywriter kan dit niet alleen zo efficiënt mogelijk opstellen, maar eventueel ook voor je verspreiden. Ging het vroeger uitsluitend via nieuwsbladen, tegenwoordig steeds meer via het web. Soms gratis, zoals bij persberichtenplaatsen.nl of 101pressrelease.com.
Heb je als bedrijf of ondernemer iets nieuws te vertellen, dan werkt een persbericht zeer effectief. Voorbeelden van persberichten zijn eventueel opvraagbaar!
"EEN PERSBERICHT BETEKENT GRATIS PUBLICITEIT"