Voor een advertententie- en reclametekst wordt na de briefing een lijst met relevante informatie opgesteld. Hieruit ontstaan een aantal concepten. Deze worden gepresenteerd, waarna er een gekozen wordt om uit te werken. Als tekstbureau wordt indien nodig altijd samengewerkt met een drukkerij, ontwerper of reclamebureau.
Voor een kort en krachtige advertentie- en reclametekst komt een goede copywriter altijd van pas. Dat de teksten klinken als een klok met een optimale overtuigingskracht spreekt voor zich. Een copywriter is nuttig en beschikt over de nodige creativiteit.
Wat betreft het nut van deze vorm van tekstschrijven hoeft er weinig informatie aan toegevoegd te worden. Het wordt goed uitgevoerd met een duidelijke boodschap. Elk woord heeft zijn functie en de advertentie- en reclametekst moet blijven hangen.
Bij een advertentie- en reclametekst begint een goede tekstschrijver of copywriter allereerst met een 'briefing'. Daarbij stel ik een hele lijst met relevante informatie op, die ik gebruik voor het maken van een aantal concepten. Mijn tekstbureau werkt vervolgens een concept of een aantal concepten uit. Het beste concept blijft over en wordt geperfectioneerd.
Uiteraard kun je ook bij mij terecht voor business-to-business advertenties en de simpele, maar o zo doeltreffende kleine advertenties. Meer informatie? Neem contact op!
EEN ADVERTENTIE- EN RECLAMETEKST MOET BLIJVEN HANGEN"